Jak poznat, že váš web potřebuje nový design

Váš web je jako oblečení – když vypadá, jako by přežil čtyři módní revoluce, možná je čas ho vyměnit. První dojem je všechno.

Takže jak poznáte, že je čas dát svému webu nový kabát?

Vypadá, jako ze středověku

Gradienty jak z PowerPointu, kulatá tlačítka a rozmazané fotky z doby, kdy jste ještě měli tlačítkový telefon?

Pokud návštěvník váhá, jestli je váš web živý nebo historický artefakt, je nový design víc než potřeba.

Nefunguje na mobilu

Dnes se na weby lidé dívají hlavně na mobilech. Pokud se váš web na telefonu rozpadá, text je titěrný a tlačítka nefungují, je to jako říkat: „My o vás nestojíme, vraťte se na počítač z roku 1999.“

A to opravdu nechcete.

Nikdo neví, co dělat

„Kliknout sem? Nebo tady? A co ten formulář? Kam se poděla nabídka?“ Web bez jasné struktury, kde návštěvník neví co má dělat, mate víc než IKEA bez mapy. Web má návštěvníka vést, ne ho zkoušet.

Stydíte se ho ukázat

To je jeden z nejsilnějších signálů. Když se vás někdo zeptá: „Máš web?“ a vy odpovíte „Mám, ale radši ti ho neukážu“. Web má být nástroj, na který jste pyšní – ne tajný projekt z minulého století.

Nepřináší výsledky

Máte web, ale nepřichází žádné poptávky, objednávky ani nové kontakty? Pak je něco špatně. Web má přinášet reálnou hodnotu, ne jen existovat.

Možná se nenačítá dost rychle, možná je text zmatený, možná ho Google ani nevidí. V každém případě – nový design není výdaj, ale investice.

Tak co, poznali jste se?

Pokud jste během čtení několikrát kývli ano, je možná čas si říct: „OK, ten náš web fakt potřebuje nový dech.“ Nebojte se, nový design není žádné drama.

CHCI NOVÝ DESIGN